Doorgaan naar hoofdcontent

Restylen met Milk Paint

Enige tijd geleden mocht ik een oud kastje restylen. Dit kastje werd vroeger gebruikt als was-kastje. Het blad fungeert als klep waaronder een ruimte zit waar men dan een waskom plaatste. Een meubelstuk met geschiedenis, daar hou ik van!

De opdracht was om het kastje te restylen in een lichte kleur. Daarnaast moest het natuurlijk de authenticiteit die het had blijven uitstralen, dus een echte oude look. Maar niet te brocante graag ;)

Ik wist het gelijk: dat wordt Milk Paint! Daarmee kun je op een natuurlijke manier een authentieke oude look creëren. Aan de hand van de foto's geef ik je een kijkje in de keuken van Good Vintage Lifestyle.





   Milk Paint is een poeder die altijd in een prachtig zakje zit. Je maakt het aan met water. Ik meng het altijd met een kleine garde, daar wordt het een mooi glad mengsel van.




Ik koos voor de kleur Grain Sack, een wit/grijze tint. En het blad heb ik kaal gelaten, dat breekt een beetje.





           
 En het resultaat is precies wat ik voor ogen had. Milk Paint heeft namelijk de eigenschap om op gladde oppervlaktes los te laten. Het mooie is dat je het niet kunt voorspellen, en daarom geeft het die authentieke look. 

               



Reacties

Populaire posts van deze blog

Restyle je kast in één dag - 5 gouden tips!

Is jouw interieur toe aan een andere kast, maar vind je het lastig om zelf een kast op te knappen? Staat die ene kast al zo lang bij je in huis, maar weet je gewoon niet waar je moet beginnen? Of zou je er aan willen beginnen, maar mis je net die handige tips?  Vandaag vertel ik je hoe je een kast in één dag gerestyled krijgt! Ik vertel je waar je moet beginnen en waar je op moet letten. Ik geef je dé tips waar je verder mee komt! Tip 1: Weet wat je in huis hebt (of haalt): Lak of Was Heb je al een kast in huis of ben je van plan om er nog één aan te schaffen? Let even op hoe de kast origineel is afgewerkt. Staat de kast in een lak of beits of is de kast ooit afgewerkt met was? Je herkent het als volgt: haal je nagel strak over de kast. Als er je er niets afkrabt is het waarschijnlijk lak. Als er wel wat onder je nagel zit kan het was zijn. Iets wat op vuil lijkt is was. grotere stukjes (verfbladder) is verf/lak. Ik laat je hier zien hoe je nog meer een waslaag kunt herkenne

Restyling theekastje

Een aantal weken geleden kreeg ik de vraag of ik dit kastje kon restylen voor iemand. Leuke opdracht! Nadat ik samen met de klant de juiste kleur had uitgezocht en het kastje naar mijn werkplaats had gebracht ging ik aan de slag. De mooie zacht blauwe kleur maakte het theekastje heel modern. Maar nadat ik de laatste verflaag had aangebracht vond ik het toch te strak en te kitch. Gelukkig voelde ik me zo vrij om dit te delen met de klant. Ik stelde voor om het kastje 'oud' te maken. Op die manier krijgt het meubeltje nog meer karakter. En het resultaat was inderdaad veel mooier!    

Bed & Breakfast Restyling

In het voorjaar mocht ik mijn steentje bijdragen aan het opknappen van een chalet in Zuidland. Via Facebook deelde ik al een aantal foto's... maar nu het chalet helemaal af is komt alles echt tot zijn recht. Ik ben nog eenmaal teruggegaan om alles op de foto te zetten... De woonkamermeubels voor en na de restyling. Zowel de tafel als de stoelen werden helemaal kaalgeschuurd. Hiermee kwam de lichte en pure houtskleur naar boven. De stoelen zijn geverfd in de kleur Inglenook en de tafel in Lamp White van Fusion Mineral Paint.                En om het element hout overal terug te laten komen schuurde ik dit krukje ook kaal. Er zat een laag groene en blauwe verf op. In de butsen en krassen heb ik de verf laten zitten voor een extra stoere en authentieke look.       En sommige meubels moet je gewoon niet verven... Deze stoel was door de vorige eigenaar geverfd, maar in de originele staat vond ik hem toch mooier...